שדרגו את המכירה שלכם באמצעות אפסייל וקרוסייל
האשראי של הלקוח כבר אצלכם ביד, הוא הבין את הצורך/בעיה שלו ובחר בכם כפתרון שלו. עכשיו ניצבות לפניכם 2 אפשרויות:
- לסלוק את האשראי ולהסתפק במכירה שהצלחתם להביא (שזה לא פשוט בכלל).
- לחשוב יצירתי ולהציע ללקוח אפסייל או קרוסייל ולמקסם עוד יותר את העסקה שלכם.
מה זה אפסייל ומה זה קרוסייל?
אפסייל (UPSALE) היא האפשרות למקסם עסקה קיימת ולשדרג אותה. ניקח דוגמה – לקוח רכש מכם את החבילה הבסיסית. אבל אתם מזהים הזדמנות ויודעים שהלקוח הבין שאתם עוזרים לו לפתור את הבעיות שלו ומקלים לו משמעותית על החיים. אפסייל יהיה להציע לו משהו כזה: תראה, החבילה שלקחת במחיר 1,500 ש"ח היא מעולה ומספקת לך מענה לX,Y וכו'. לדעתי החבילה במחיר 2,500 תספק לך מענה יותר יעיל ומקיף ובגלל שאתה מבין את הערך שאנחנו מספקים לך אני בטוח שאתה מבין שהחבילה הזו תספק לך את הצרכים הרבה יותר טוב.
קרוסייל (CROSSALE) היא האפשרות לחבר בין שני מוצרים/שירותים המשלימים אחד את השני. דוגמה פשוטה – לקוח קנה מאיתנו מקלדת למחשב, הגיוני להציע לו לקנות גם עכבר שישלים לו את החבילה ויעשה אותה לשלמה יותר. המטרה היא לשלב בין מוצרים שמשלימים אחד את השני לכדי עסקה משתלמת יותר ולמקסם אותה. חשוב לציין שגם השיטות האלו דורשות חוסן מנטלי, זה לא פשוט לסכן עסקה עד שהצלחנו להביא אותה ולהבטיח את התשלום. אבל אם אתם מזהים את ההזדמנויות הנכונות תוכלו למקסם את העסקאות שלכם ולהגדיל את שולי הרווח שלכם.
מקווה שנהנתם מהמאמר והפקתם ממנו ערך, נסו לחשוב איך תרכיבו הצעות אפסייל/קרוסייל ללקוחות הבאים שיעברו דרככם. לצפיית משרות בכירים לחץ כאן.