3 סוגי עבודות במכירות
בעולם המכירות יש סוגים שונים עבודות. במאמר הקרוב אסקור את סוגי המכירות ואתן טיפים קצרים ומשמעותיים לכל סוג מכירה. יצאנו לדרך!
מכירות פרונטליות
מכירות פרונטליות זה מכירות פנים אל פנים. כשאתם רואים את מי שאתם רוצים למכור לו והוא יכול לראות אתכם בצורה ויזואלית. למען האמת זו עבודת המכירות העתיקה ביותר בהיסטוריה, ואנחנו משתמשים בה באופן יום יומי- כשאנחנו מנסים לשכנע אמא/ בת זוג לעשות משהו, לשכנע את הבוס לתת לנו העלאה, למכור את המוצר שלנו. במסגרת עבודה אפשר למצוא מכירות פרונטליות במוקדי סלולר, חנויות בגדים (בעצם כל סוג חנות פיזית), בפגישות במשרדים, דוכני עגלות וכו'. היתרון של מכירות פרונטליות בחנויות זה שה"שואו" לטובתכם. בעזרת תפאורה ומיקום איכותי ניתן להשפיע עמוקות על הלקוח ולהניע אותו לקנייה. כדי לשלוט בסוג המכירה הזאת עליכם לשלוט באומנות שפת הגוף והטונציה, לדבר בביטחון ובבהירות ולייצר אמון ביניכם לבין הלקוח. לשמש כסוג של "מראה" ולעורר בהם את הבעיות והצרכים שלהם- שהמוצר/שירות שלכם יכול לפתור.
מכירות טלפוניות
סוג מכירה שבו אנחנו מדברים מול הלקוח בטלפון. אין אופציה לראות פיזית אחד את השני והשיחה מתבצעת רק טלפונית. לכאורה יכול להישמע פחות יעיל ממכירה פרונטלית, אך יש המון אנשים שהפכו את המכירה הטלפונית לאומנות. לפעמים העובדה שהלקוח לא רואה אתכם יכולה לבוא לטובתכם, וההשפעה שלכם עליו בעזרת טונציה, חזרה על ביטויים שלו, שאילת שאלות עוצמה יכולות להיות יותר אפקטיביות בצורה טלפונית. בנוסף קל יותר לבצע פולואפים בצורה טלפונית מאשר לקבוע כל פעם פגישה פרונטלית.
על מנת שהעובדים יגיעו עירניים בפוקוס לעבודה אנחנו ממליצים על שירות של הסעות עובדים!
דלת לדלת
סוג מכירה נוסף הוא מכירות מדלת לדלת, או באנגלית- door to door. ההבדל בין דלת לדלת למכירות פרונטליות שציינו מקודם הוא שמכירות דלת לדלת "חצופות" יותר. אנחנו מגיעים לדלת של מישהו מבלי התרעה ומנסים למכור לו, לרוב האנשים מתפתחת באופן טבעי רתיעה ולכן סוג המכירה הזה קשה ומורכב יותר. הזמן שלנו קצוב, ויש לנו בממוצע 30 שניות לתפוס את תשומת הלב והסקרנות של הלקוח לפני שהוא סוגר לנו את הדלת. בגלל המורכבות הזו עלינו להרכיב תבנית שיחה, פיץ' מדויק שיאפשר לנו לקבל את ההזדמנויות למכור להם לפני שיסגרו עלינו את הדלת. אחרי שנצליח להרוויח עוד כמה דקות של קשב ורצון הצד השני, נשתמש במיומנויות של המכירה הפרונטלית כדי לסגור עסקה.
מקווה שנהנתם מהמאמר והפקתם ממנו ערך. תקראו על כל סוג עבודה ונסו להבין איזה מהם מתאים עבורכם. הרבה פעמים יש שילוב של כמה סוגי עבודות, אך תמיד טוב להתחיל להתמקצע בסוג מסוים. תמיד תוכלו לפנות אלינו, חברת מלמוד השמה, המתמחה בהשמת עובדים ומציאת עבודה לאנשי מכירות ושיווק בכל הרמות. אולי יעניין אותכם לקרוא על משרות בכירים?