בניית "נאום מעלית" מוצלח
אחת היכולות הכי חשובות לאנשי מכירות היא האפשרות להציג את עצמם ואת המוצר/שירות שהם מוכרים ב60 שניות, וגם לעניין ולסקרן את מי שמולם כדי לקבוע פגישה נוספת למכירה. קוראים לזה "נאום המעלית" מפני שזה נועד לדמות מצב ליזמים שרוצים לגייס משקיע וצריכים לדעת לנצל הזדמנויות, כמו למשל לעלות במעלית עם משקיע מוכר ולנצל את הטווח זמן הקצר הזה כדי לתפוס את תשומת ליבו, לסקרן אותו לפגישה נוספת ולגייס אותו כמשקיע. במאמר הקרוב אספק כמה טיפים משמעותיים לבניית נאום מעלית מוצלח, שירכז את כל המסר שאתם צריכים להעביר – ב60 שניות בלבד. יצאנו לדרך!
נאום מעליות - פיץ' ממוקד מטרה
כדי לבנות פיץ' חזק ולנצח בעבודת המכירות שלכם אתם צריכים לענות על כמה שאלות; מה אתם מוכרים? מי המתחרים שלכם? מהו הבידול שלכם לעומת המתחרים? מה השוק שלכם, קהל היעד? מהו המודל העסקי שלכם? מי אתם ומה התפקיד שלכם בחברה?
אחרי שענינו על השאלות האלו ניקח את התשובות ונקצר אותן עוד קצת. המטרה שלנו להיות כמה שיותר ממוקדים וחדים (בכל זאת 60 שניות זה לא הרבה זמן). עכשיו כדי לחזק את הפיץ' נגדיר כמה עקרונות בסיסיים שעל פיהם אנחנו נציג אותו. ראשית, מה המטרה שלנו בפיץ'? איך אנחנו רוצים שישפיע על מי ששומע אותו? שנית, איך נתפוס את תשומת הלב של הלקוח מההתחלה? להתחיל בהצהרה מפוצצת? ציטוט שהוא מתחבר אליו? נסו לחשוב איך אתם תופסים את הקשב שלו מההתחלה.
שתי נקודות חשובות לנאום המעלית שלכם:
- ✔️ קצר וממוקד: אתם חייבים להיות כמה שיותר ממוקדים וקצרים. להעביר את כל המסר שלכם ב60 שניות!
- ✔️ ביטחון עצמי: היו אסרטיביים ועם ביטחון עצמי. שדרו שאתם מקצוענים ושולטים בתחום שלכם. את כל אלה תוכלו להשיג ע"י תרגול וסימולציות על הפיץ' שלכם גם לבד מול המראה וגם מול חברים/ שותפים.
מקווה שנהנתם מהמאמר והפקתם ממנו ערך, עכשיו תבנו לעצמכם פיץ' מנצח שעומד בקריטריונים שעברנו עליהם במאמר ובפעם הבאה שתחפשו עבודה - חברת מלמוד השמה תדע שעומדים מולה אנשי המכירות הטובים ביותר ותבצע את ההתאמה הטובה ביותר עבורכם. משרות לחיילים משוחררים תוכלו למצוא כאן