טיפים למכירות פרונטליות
במאמר זה אגע בכמה טיפים מרכזיים שלמדתי מהניסיון הרב שצברתי, ואעביר לכם טכניקות למכירות פרונטליות שישנו עבורכם הכל!
איך להשפיע על מתעניינים בעזרת שפת גוף? איך לגרום ללקוח להציף את הבעיות והצרכים שלו? איך לבנות אמון וליצור פתח למכירה? אם אתם רוצים לגלות את התשובות לשאלות האלו – המילים הבאות הם לא פחות מאוצר!
שפת גוף וטונציה
אחד המרכיבים החשובים במכירות פרונטליות היא אמנות שפת הגוף והטונציה. שליטה באמנות הזו תוכל לעזור לכם להשפיע על אנשים ולנתב אותם אל עבר המקום שאתם רוצים שיהיו בו. להלן כמה טיפים חשובים:
- ✔️ שדרו רוגע וביטחון ללקוח. אל תדברו בלחץ, שדרו ביטחון ומקצועיות בתחום שלכם.
- ✔️ היו מנומסים, אף אחד לא אוהב שמתחצפים אליו, בטח כשמנסים למכור לו.
- ✔️ דברו אל הלקוח בנימוס ובאדיבות ותנו לו את הכבוד המגיע לו.
- ✔️ הישירו מבט ודברו עם הלקוח "בגובה העיניים", תכונה זו משדרת ביטחון ויציבות ותעזור לכם לבסס אמון.
- ✔️ שלטו בטונציה שלכם, אם תשדרו לחץ (לדוג': קול גבוה, דיבור נמרץ) הסיכוי שלכם למכור ולבסס אמון עם הלקוח הופך לקלוש מרגע לרגע. גם אם הלקוח מרים את הקול או מדבר בשפה פחות יפה, החזירו לו הפוך – דברו רגוע ובביטחון וכבדו אותו. באופן טבעי הוא יחזור וישתווה אליכם ברמת הטון.
תגרמו ללקוח להציף את הבעיות והצרכים שלו
בעזרת טכניקות פשוטות תוכלו לגרום ללקוח להציף בפניכם את הבעיות האמיתיות שיושבות עליו ומונעות ממנו לסגור איתכם את העסקה. אחת הטכניקות היא Mirroring (מראה). בשיטה זו אתם נותנים ללקוח לדבר ולדבר ולדבר... רק לאחר שהוא מסיים את מה שהוא אמר - תחזרו על שלושת המילים האחרונות שהוא אמר בטון של שאלה. ככה פשוט. לדוגמה, אתם מוכרים ביטוחים והלקוח מעלה התנגדות בסגנון הזה: "לא מאמין לאף אחד מכם, שרפתי כסף על מלא ביטוחים!", אתם תשאלו אותו - "שרפת כסף על מלא ביטוחים?" ובאורח פלא תופתעו לגלות איך הוא ייפתח ויתחיל לספר לכם על הביטוחים שלדעתו מיותרים והוא לא צריך לשלם עליהם. מכאן תוכלו לפתח כל התנגדות שהוא מעלה ולהסביר לו את החשיבות והערך של הביטוחים. בשבילכם מדובר בכר פורה לעוד שאלות שדרכם תוכלו לעורר אצלו את הצורך במוצר/ שירות שלכם.
הצפת התנגדויות ופתרונות לפני שהלקוח חושב עליהם
לכל לקוח יש את ההתנגדויות שאותן הוא יכול לחשוב עליהן בעת ביצוע העסקה. כאשר לקוח רואה שאין תשובה ראויה להתנגדות מסוימת, הוא מיד נשען עליה על מנת שלא לבצע את העסקה. אנשי מכירות טובים יהיו אנשי מכירות שיודעים להציף את ההתנגדויות ולהציע פתרונות מראש. כך הלקוח, גם אם הוא חושב על התנגדויות, יראה כי הן לא תואמות למציאות או שניתן לפתור אותן בקלות. בעת ביצוע מכירות פרונטליות יהיה ניתן ללמוד משפת הגוף של הלקוח על ההתנגדויות האפשריות. כעבור שיחה קצרה תוכלו לראות איך הכל מתכנס לכדי עסקה. דבר שיהפוך איש מכירות ממוצע לאיש מכירות יוצא מגדר הרגיל.
החשיבות של מכירות פרונטליות לעומת מכירות טלפוניות
כאשר עושים השוואה בין מכירה פרונטלית לבין מכירה טלפונית ניתן לראות הבדל רב. המפגש עם הלקוח יהיה הרבה יותר משמעותי מאשר שיחת הטלפון איתו. זוהי הסיבה שבגללה רוב בעלי העסקים יעדיפו לבצע מכירה פרונטלית על פני מכירה טלפונית. במפגש עם הלקוח ניתן להבין בדיוק מהו הרושם שמתקבל ממנו. שפת הגוף חשובה מאוד כאשר מבצעים מכירה מסוג כזה או מסוג אחר. בנוסף לעיתים כאשר מבצעים מכירות באופן פרונטלי הרבה יותר קל להגדיל את העסקה. בטלפון מאוד קל לסיים את השיחה מצידו של הלקוח שהתעניין במוצר. בצורה פרונטלית הלקוח לא יכול ללכת מול הפנים של המוכר – ומדובר כאן על עניין מאוד משמעותי.
הדרך האולטימטיבית למכור ביעילות
לא מעט בעלי עסקים שוברים את הראש כיצד הם יוכלו להגדיל את כמות המכירות בעסק. הסיבה שהיקף המכירות יורד הוא שמרבית העסקאות לא מתבצעות באופן פרונטלי. עבודה במכירות פרונטליות מביאה תועלת רבה אל מול האפשרות של מכירות מקוונות. כעת נסביר לכם כיצד תוכלו למקסם את המכירה הפרונטלית כל עוד היא אפשרית מבחינתכם. אתם מהצד שלכם צריכים תמיד לשאוף לבצע את המכירה בצורה פרונטלית. אם אין ברירה תוכלו לבצע את המכירה כמקוונת, אך עדיין גם כאן יש לכם השפעה גדולה מאוד. ברגע שתנצלו את הכוח שיש לכם בידיים תוכלו לראות איך יהיה לכם קל יותר לבצע מכירות.
בחינת שפת הגוף של הלקוח טרם סגירת העסקה
שפת הגוף של הלקוח יכולה לספר לא מעט לפני שתסגרו את העסקה. תוכלו לראות מתי הלקוח מרגיש בנוח ומתי הוא מראה סימנים שונים של מצוקה. כך תוכלו להחליט מתי להמשיך ללחוץ עליו ומתי לתת לו לעשות את ההחלטה שנכונה עבורו. זוהי הסיבה שבגללה מכירות פרונטליות מביאות איתן לרוב את התועלת הנדרשת. בכל הזדמנות שיש לכם אנו מציעים לכם לנסות למכור פנים מול פנים. רק כאשר אין ברירה אחרת, תבצעו את המכירה בצורה טלפונית. תזכרו כי השאיפה שלכם תהיה להצליח למכור כמה שיותר עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר.
מכירה פרונטלית דרך אתר אינטרנט
בעידן שבו אנו נמצאים כיום לא מעט מהמכירות הן מכירות מקוונות. כל זה קורה כאשר מרבית העסקאות מתבצעות בצורה מקוונת דרך אתר האינטרנט של העסק. אז איך תוכלו לשלב מכירות פרונטליות עם מכירות מקוונות? ראשית תמיד תוכלו להציע לגולשים באתר להגיע אליכם על מנת לבצע רכישה פרונטלית. יש כאלה שמעדיפים בכל זאת להגיע לחנות על מנת לבצע רכישה. אם לגולשים אין אפשרות להגיע לחנות שלכם, תוכלו להעמיד לרשותם נציג שיסייע להם לאורך הדרך. כך תוכלו לנסות להוציא את המקסימום מאותה רכישה.
מקווה שנהנתם מהמאמר והפקתם ממנו ערך. השתמשו בשיטות האלו בשיחות המכירה הבאות שלכם ואם עדיין לא מצאתם עבודה במכירות, צרו קשר עם חברת מלמוד השמה ונעזור לכם להגיע למשרת החלומות.
אולי יעניין אותכם גם משרות לחיילים משוחררים?